Is jouw website mobielvriendelijk en hoe belangrijk is dat?

Google experimenteert vaak met nieuwe functionaliteiten. Zo heeft Google een tijd lang geëxperimenteerd met het label “mobiel vriendelijk” in de zoekresultaten. Dit is inmiddels al enige tijd wereldwijd uitgerold en dus ook te zien in Google.nl

 

label mobiel vriendelijk Google

Gebruiksvriendelijkheid is de missie van Google.

Het idee achter dit label is om Google gebruikers een betere gebruikerservaring te geven. Websites die mobiel vriendelijk zijn zorgen ervoor dat Google een goed en relevant resultaat heeft gegeven. Als je een mobiel vriendelijke website hebt zal dit label ervoor zorgen dat je meer bezoekers zult trekken. Heb je dit label niet, dan betekent dat ook dat je waarschijnlijk minder bezoekers zult genereren vanuit de zoekresultaten.

Check of jouw website dit label al heeft

Pak je mobiel, open de browser of Google app en zoek naar jouw [bedrijfsnaam]. Check of je “voor mobiel” ziet staan voor het Google resultaat. Kijk ook hier eens wat Google van jouw website vindt in relatie met mobiel vriendelijkheid.

 

 

Door een mobiele website word je beter vindbaar in Google

Ja en nee. De kans dat je hoger rankt in Google door het hebben van een mobiel vriendelijke website wordt groter. Er zijn nog zoveel andere factoren die een rol spelen in hoe hoog jij in Google rankt dat je niet moet denken dat dit een kritische factor is. Belangrijker is denk ik nog dat de gebruikerservaring op jouw website door de bezoekers die je al hebt veel beter wordt. Betere gebruikerservaring zorgt voor meer conversies (leads – verkopen – offerte aanvragen etc). Daarnaast is het aandeel bezoekers via mobiel sterk aan het toenemen. Logisch dat je er dus voor zorgt dat de weergave op mobiel ook juist en gebruiksvriendelijk is.

Meer weten over dit label en hoe je deze krijgt van Google ?

Neem vrijblijvend contact met ons op via ons contactformulier.
of bel ons op: 0495-450206