Als het gaat om SEO voor de Google zoekmachine heb je In de afgelopen 10 jaar waarschijnlijk wel eens gehoord van de uitdrukking: Çontent is King’.

In mijn overtuiging krijgt deze uitdrukking vaak te veel aandacht als het gaat om het verbeteren van de Google posities en hoger scoren in het zoekresultaat op relevante zoekwoorden. Als je weet hoe het Google algoritme in elkaar steekt zou je focus in eerste instantie moet liggen op technische SEO aspecten van je website.

De meeste mensen realiseren zich namelijk niet dat de Google zoekmachine niets meer is dan een algoritme dat op een geautomatiseerde wijze de broncode van je website scant om daaruit de semantische eigenschappen te herleiden. Met andere woorden: Google verzamelt alle broncode en sorteert deze op relevantie. Om aan Google duidelijk te maken wat een kopregel is wat de inhoud van een afbeelding voorstelt zul je dat technisch gezien op de juiste manier moeten aangeven.

Meestal is het juist instellen van deze semantische eigenschappen van websites onze eerste stap in het SEO proces dat wij voor onze klanten uitvoeren. Duidelijke en verklarende titels, kopregels, afbeeldingen en hyperlinks en een logische opbouw van de website. Pas als dat goed is ingesteld heeft het nut om na te denken over de feitelijke content.

De tweede reden dat ik van mening ben dat ‘content is King’ verkeerd wordt toegepast, is vanwege de luiheid van de meesten van ons, omdat deze drie woorden alle informatie is die ze daadwerkelijk horen en absorberen.

Hun conclusie is: Als content King is dan is veel content nog beter, dus:

Laten we 10 miljoen woorden inhoud produceren om Google posities te domineren. Laten we een artikel van een ander online opzoeken, overnemen en het op onze blog publiceren. Telkens kunnen we dat artikel in andere woorden herschrijven (artikel spnning) en het opnieuw publiceren. Dat blijven we herhalen, opnieuw en opnieuw. Natuurlijk voegen die artikelen niets toe aan onze website en informeren onze doelgroep ook niet, maar Content is King. Hoe meer content hoe beter. Toch? Google zal van ons gaan houden. Als we dan toch bezig zijn, laten we een schrijver inhuren om 100 pagina’s met inhoud te maken die allemaal min of meer hetzelfde zeggen, maar telkens gericht op bijvoorbeeld een andere plaatsnaam. Of dezelfde onderwerpen maar dan met andere synoniemen.

Veel spammers hebben deze aanpak geprobeerd. Maar dit is niet wat wordt bedoeld met ‘Content is King’.

De uitdrukking moet eigenlijk opnieuw worden geformuleerd om het echte verhaal te vertellen. Dit is wat mensen zouden moeten zeggen:

Goede content strategie + SEO is King

Er zijn drie fundamentele pijlers voor het produceren van succesvolle content die de traffic naar je website (door betere organische vindbaarheid in Google) verbetert en die de conversie verhoogt.

  1. Zorg voor een goede content strategie
  2. Schrijf goede teksten, die een probleem oplossen
  3. Maak zoekmachinevriendelijke content

Laten we het even over deze drie pijlers van goede SEO gericht op de Google zoekmachine hebben.

Pijler 1: Zorg voor een goede content strategie

Voor iedere website geldt dat je precies weet wat het doel is van de tekst die je schrijft. Ook is het van belang te bepalen wie de doelgroep is waarvoor je schrijft.

De volgende stap is om jezelf in deze doelgroep te verplaatsen. Wat willen ze? Voor welk probleem zoeken ze een oplossing?

Mijn strategie bij Doors Internet marketing is om goede content te schrijven die voldoet aan de behoeften van onze doelgroep(en), zodat ik mezelf kan manifesteren als een autoriteit op het gebied van SEO voor de Google zoekmachine.

Met dit in gedachten kun je beginnen met het maken van een lijst met blogpost ideeën die inspelen op de behoeften van jouw publiek. Het toevoegen van content alleen om een hoge Google positie te verwerven voor een specifieke zoekopdracht is niet voldoende. Het toevoegen van goede content waarvan je doelgroep echt zal profiteren, is de strategie die meer website traffic, meer back links en meer social shares zal genereren.

Dit artikel van Gnarly Nutrition, een bedrijf dat sportsupplementen verkoopt, is een goed voorbeeld van een content strategie die het leven van hun doelgroep beter maakt. Ze doen dit door hen op een creatieve manier aan te geven hoe ze eiwitpoeder kunnen gebruiken, dus ook anders dan altijd in een shake.

Pijler 2: maak content die tot de verbeelding spreekt en die een probleem oplost

In de tweede pijler creëren we de goede contant die een probleem oplost dat uw doelgroep mogelijk heeft.

Onderscheidend vermogen is daarbij het sleutelwoord:

Je moet tijd investeren aan het doen van research. Je moet de tijd nemen om een ​​stukje tekst te genereren dat anders is dan alles dat al op internet bestaat.

Je wilt dat je doelgroep deze inhoud leest en niet alleen denkt dat je deskundig bent of dat je product perfect is, maar dat de doelgroep bereid is om het met zijn omgeving te delen omdat het tot de verbeelding spreekt. Het maakt het leven op de een of andere manier beter.

Dat krijg je alleen als je voldoende tijd investeert en de moeite neemt om het echt onderscheidend te maken.

En de content moet voldoende lang zijn.

In een onderzoek van Brian Dean van Backlinko zegt hij: “het gemiddelde aantal woorden van een pagina op de eerste SERP (resultatenpagina) van Google is 1.890 woorden.”

We moeten ons realiseren dat een van de belangrijkste manieren waarop Google naar een webpagina kijkt en beslist waar die pagina over gaat, is door naar die content van die pagina te kijken.

Hoe meer content je op de pagina hebt, hoe meer je Google kunt overtuigen om u hoger te rangschikken in het Google zoekresultaat.

Nogmaals, dit zal helpen je te onderscheiden van de andere websites die ook proberen een hoge positie te krijgen in het Google zoekresultaat, voor dezelfde zoekwoorden. Ons advies is minimaal tussen de 300 en 1.500 woorden toe te voeg aan een webpagina. Zo lang de content maar aansluit bij het onderwerp en de interesse van de doelgroep kan vasthouden.

Het kost meer tijd en geld om dit soort contant te maken, maar dit is een zinvolle investering. Schrijf een artikel van 5000 woorden en zorg voor backlinks er naar toe, en kijk toe hoe het website traffic genereert dat u jarenlang 24 uur per dag, 7 dagen per week, geld oplevert. Voor mij is dat een investering in mijn bedrijf waar tijd goed aan is besteed.

Pijler 3: maak zoekmachinevriendelijke content

Telkens wanneer je content aan een website toevoegt, moet je een doel hebben. Met andere woorden, je moet bepaalde zoekwoorden targeten waarop je bovenaan in Google gevonden wilt worden. Ik denk niet dat ik dit voor de meeste MKB-ers moet uitleggen, maar doe dat toch even. De belangrijkste zoekwoorden waarop je moet targeten, zijn zoekwoorden die erop gerichte zijn bezoekers op je website te krijgen.

Wat je wilt, is gericht verkeer. Uw content strategie moet zijn om de content van je website te gebruiken om kopers naar je website te laten komen die ook converteren naar klanten. Dus met elke blogpost of nieuwe pagina die je aan je website toevoegt, moet je op zoekwoorden targeten waarvan je weet dat je potentiële klanten ze in de Google zoekmachine invoeren.

Dus laten we zeggen dat we de inhoud aan het bepalen zijn voor een leverancier van piano’s expert. Dan maken we aparte pagina’s voor iedere doelgroep. Dus een pagina over digitale piano’s, akoestische piano’s, vleugels, gebruikte piano’s, piano merken etc.

De manier waarop u de zoekwoorden in de content inhoud target, is dat je die zoekwoorden letterlijk op bepaalde plaatsen opneemt in de kopregels, body tekst namen van afbeeldingen en hyperlinks.

Dan moet je in de content van de blogpost de zoekwoorden ten minste 1-2 keer opnemen en misschien een variatie van de zoekwoorden 1-2 keer per 500 woorden. Het is belangrijk om dit niet te overdrijven. Het te vaak gebruiken van deze specifieke zoekwoorden lijkt op keyword spamming voor de Google zoekmachine.

Onze piano expert (Piano Metropool) scoort goed met deze strategie en krijgt met de door ons ontwikkelde website (inclusief content) veel meer traffic naar de site en de online omzet is drie keer zo hoog geworden.

SEO Mythen

Een van de grootste mythen over het toevoegen van content aan je website is dat je consistent moet zijn met het uitbreiden van de content. SEO experts beweren dat je je als algemene regel minimaal één keer per week nieuwe content moet plaatsen, en dat 2-3 keer veel beter is.

De waarheid is dat er geen onderzoek is om deze bewering te ondersteunen dat het voortdurend toevoegen van inhoud je zal helpen met SEO en dus hogere posities in de Google zoekmachine resultaten..

De enige strategie die getest en bewezen is, is dat als je goede content maakt en je organische backlinks naar die inhoud krijgt, je hogere posities in Google krijgt.

Dat moet je toekomstige Content is King strategie zijn en je zult een langdurige stroom van relevante traffic naar je website creëren.

Heb je advies of hulp nodig bij je strategie of bij het schrijven of redigeren van website teksten, maak dan gebruik van ons contact formulier.