Klanten case: Sports-Up Healthcentre

Sports-Up Healthcentre is een sportschool met vestigingen in Eindhoven en in Veldhoven. Eind 2014 kregen we de opdracht van Sport-Up om een nieuwe website te bouwen. Het uiteindelijke doel was om meer fitness abonnementen te verkopen. Potentiële leden bieden we de mogelijkheid om via de website in te schrijven voor een gratis proefles of om een abonnement af te sluiten.

Responsive WordPress multiwebsite

Voor Sports-Up ontwikelde we een zogenaamde responsive multisite in WordPress. Via een algemene homepage kiest de bezoeker voor een van beide vestigingen. Per vestiging is een aparte url-structuur opgezet, om de organische vindbaarheid op beide plaatsnamen te kunnen optimaliseren.

Resultaat is drie keer zo veel conversie

In de afgelopen twee jaren is het aantal websitebezoekers verdubbeld en het aantal afgesloten proeflessen en online afgesloten abonnementen met een factor 3 toegenomen.

Interview met Stefan Rijnders van Sports-Up:

Vraag: Wat is voor Sports-Up belangrijk in de samenwerking met Doors Internet Marketing?

Stefan: Persoonlijk contact is voor mij heel belangrijk, je bij Doors Internet Marketing wordt begrepen en er wordt meegedacht. Op de achtergrond wordt hard voor je gewerkt. De klant staat altijd op de eerste plaats.

Vraag: Wat maakt Doors onderscheidend van andere partijen.

Stefan: Naast het persoonlijk contact en het meedenken streeft Doors Internet Marketing altijd naar verbeteringen. Frank en Gonnie hebben een hoog kennis niveau als het gaat om website bouw. Dat geldt zowel voor grafisch ontwerp als voor maatwerk programmering. maar ook schrijft Frank voor ons webteksten en adviseert ons op gebied van marketing en communicatie.

Vraag: Wat heeft de samenwerking met Doors Internet Marketing opgeleverd?

Stefan: Het aantal proefles aanvragen, inschrijvingen en leden aantal is aanzienlijk verhoogd en dat was ook onze doelstelling.

Vraag: Zou je Doors adviseren aan anderen?

Stefan: Ja, zonder twijfel

Stefan Rijnders

Directeur, Sports-Up Healthcentre

Bezoekersaantallen zijn in drie jaren verdrievoudigd

In de periode januari 2015 en januari 2018 zijn de bezoekersaantallen op de website van Sport-Up meer dan verdriedubbeld. Voor een groot gedeelte komt dat door de significante verbetering van de organische vindbaarheid in Google. Voor Sports-Up voerden we een zoekwoordenonderzoek uit dat onder andere als basis diende voor een geheel nieuwe url-structuur.

Al snel verbeterde de Google posities op relevante zoekwoorden, waardoor er meer relevante bezoekers op de site kwamen die inschrieven voor een proefles of online en abonnement afsloten. In volgende grafieken is de ontwikkeling van de positieverbeteringen in Google plus de toename van het aantal bezoekers op de website van Sports-Up goed zichtbaar.

Om de Google posities onafhankelijk te monitoren gebruikt Doors Internet Marketing een professionele softwareapplicatie. Zoekresultaten die Google op uw scherm toont zijn namelijk mede afhankelijk van uw locatie, browse gedrag en browse historie, waardoor het lastig is om dit betrouwbaar zelf te controleren.

Linkbuilding ter ondersteuning van SEO

De Google positie hangt o.a. af van de autoriteit van de website. Om dit te ontwikkelen zorgen we voor backlinks op relevante websites die verwijzen naar Sports-Up. In principe kiezen we nooit voor betaalde oplossingen, maar zijn we specifiek op zoek gegaan naar (lokale) opties. Andere waardevolle backlinks komen bijvoorbeeld van leveranciers. Dit was al door Sports-Up (of de leverancier) zelf verzorgd.

Het resultaat: 300% conversie toename (behaalde doelen)

Uiteindelijk is het resultaat doorslaggevend en bepalend voor het succes. In het geval van Sports-Up is het gelukt om het aantal behaalde doelen te verdrievoudigen. Dat is een geweldig mooi resultaat dat we samen met Sports-Up bereikt hebben.

Ook hoger in Google met uw website, meer aanvragen en meer omzet?