Klanten case: Sports-Up Healthcentre
Sports-Up Healthcentre is een sportschool met vestigingen in Eindhoven en in Veldhoven. Nadat we eerder hun website in 2014 ontwikkelde kregen we in 2019 opnieuw de opdracht van Sport-Up om een nieuwe website te bouwen. Het uiteindelijke doel was om meer fitness abonnementen te verkopen. Potentiële leden bieden we de mogelijkheid om via de website in te schrijven voor een gratis proefles of om een abonnement af te sluiten.
Responsive WordPress multiwebsite
Voor Sports-Up ontwikelde we een zogenaamde volledig responsive website in WordPress. In de nieuwe opzet wil Sports-Up de nadruk leggen op hun persoonlijke aanpak en de onderscheidende aanpak op het gebied van personal training programma’s.
Resultaat is drie keer zo veel conversie
In de afgelopen jaren is het aantal websitebezoekers verdubbeld en het aantal afgesloten proeflessen en online afgesloten abonnementen met een factor 3 toegenomen. Gezien het feit dat de sportschool dichtheid nergens zo groot is als in de regio Eindhoven is dat een opmerkelijk resultaat waar de dienstvelening van Doors Internet marketing een significante bijdrage aan geleverd heeft.
Bezoekersaantallen zijn in drie jaren verdrievoudigd
In de periode januari 2015 en januari 2020 zijn de bezoekersaantallen op de website van Sport-Up meer dan verdriedubbeld. Voor een groot gedeelte komt dat door de significante verbetering van de organische vindbaarheid in Google. Voor Sports-Up voerden we een zoekwoordenonderzoek uit dat onder andere als basis diende voor een geheel nieuwe url-structuur.
Al snel verbeterde de Google posities op relevante zoekwoorden, waardoor er meer relevante bezoekers op de site kwamen die inschrieven voor een proefles of online en abonnement afsloten. In volgende grafieken is de ontwikkeling van de positieverbeteringen in Google plus de toename van het aantal bezoekers op de website van Sports-Up goed zichtbaar.
Om de Google posities onafhankelijk te monitoren gebruikt Doors Internet Marketing een professionele softwareapplicatie. Zoekresultaten die Google op uw scherm toont zijn namelijk mede afhankelijk van uw locatie, browse gedrag en browse historie, waardoor het lastig is om dit betrouwbaar zelf te controleren.
Hogere posities in Google
Interview met Stefan Rijnders van Sports-Up:
Vraag: Wat is voor Sports-Up belangrijk in de samenwerking met Doors Internet Marketing?
Stefan: Persoonlijk contact is voor mij heel belangrijk, maar ook dat je bij Doors Internet Marketing wordt begrepen en er wordt meegedacht. Op de achtergrond wordt hard voor je gewerkt. De klant staat altijd op de eerste plaats.
Vraag: Wat maakt Doors onderscheidend van andere partijen.
Stefan: Naast het persoonlijk contact en het meedenken streeft Doors Internet Marketing altijd naar verbeteringen. Frank en Gonnie hebben een hoog kennisniveau als het gaat om website bouw. Dat geldt zowel voor grafisch ontwerp als voor maatwerk programmering. Maar ook schrijft Frank voor ons webteksten en adviseert ons op gebied van marketing en communicatie.
Vraag: Wat heeft de samenwerking met Doors Internet Marketing opgeleverd?
Stefan: Het aantal proefles aanvragen, inschrijvingen en ledenaantal is aanzienlijk verhoogd en dat was ook onze doelstelling.
Vraag: Zou je Doors adviseren aan anderen?
Stefan: Ja, zonder twijfel
Linkbuilding ter ondersteuning van SEO
De Google positie hangt o.a. af van de autoriteit van de website. Om dit te ontwikkelen zorgen we voor backlinks op relevante websites die verwijzen naar Sports-Up. In principe kiezen we nooit voor betaalde oplossingen, maar zijn we specifiek op zoek gegaan naar (lokale) opties. Andere waardevolle backlinks komen bijvoorbeeld van leveranciers. Dit was al door Sports-Up (of de leverancier) zelf verzorgd.
Het resultaat: 300% conversie toename (behaalde doelen)
Uiteindelijk is het resultaat doorslaggevend en bepalend voor het succes. In het geval van Sports-Up is het gelukt om het aantal behaalde doelen te verdrievoudigen. Dat is een geweldig mooi resultaat dat we samen met Sports-Up bereikt hebben.