Professionele e-mail Marketing applicatie
Verhoog uw omzet en klantenloyaliteit met e-mail marketing
Een vaak onderbelicht internet marketing kanaal is e-mail marketing. Mogelijk komt dat door een negatief image veroorzaakt door spam en andere ongevraagde e-mail reclame. Maar eigenlijk geldt voor iedere push marketing methode dat er sprake is van negatieve reacties. Wist u dat de top 1 ergernis nog altijd telefonische acquisitie is?
Het effect van e-mail marketing valt of staat met de kwaliteit van het adressenbestand in combinatie met de inhoud van de mailing. dat klinkt eenvoudig, maar is in de praktijk voor veel MKB ondernemers een lastige opgave, Doors Internet marketing past e-mail marketing al meer dan 15 jaar lang toe. Met de ontwikkeling van een eigen e-mail applicatie DeMT namen we in 2002 al een voorsprong door het sturen van e-mailings met dynamische content mogelijk te maken.
De Doors E-mail Tool DeMT stuurt e-mails op maat
Iedere ontvanger krijgt een e-mail waarvan de inhoud is afgestemd op het individuele profiel. Een profiel dat ontvangers zelf kunnen aanvinken op basis van interesse, branche of functie. Of dat door u zelf wordt bepaald aan de hand van koopgedrag en persoonlijke kenmerken (geslacht, leeftijd etc).
Door deze vorm van liquid content neemt de response ratio significant toe terwijl de afmeld ratio tot een minimum beperkt wordt. Kijkend naar de aanbieders van e-mail applicaties zijn we met DeMT nog steeds een voorloper op het gebied van e-mail marketing. En aangezien steeds meer ondernemers over een goede database beschikken en webshop verkopen steeds frequenter voorkomen biedt dit voor veel ondernemers flinke kansen.
Wilt u echt meer uit uw bestaande klanten en relaties halen? Maak dan eens een afspraak met een van onze adviseurs. U kunt natuurlijk ook blijven hopen dat alleen een goede organische vindbaarheid en effectieve AdWords advertenties voldoende oplevert. Wij zetten liever in op een goede combinatie van alle internet marketing mogelijkheden. En daar hoort volgens ons ook e-mail marketing bij.
Vrijblijvende afspraak over e-mail marketing?
Waar we de meeste winst voor u kunnen halen is pas duidelijk na het uitvoeren van een SEO en SEA analyse. U kunt van ons een eerlijk antwoord verwachten, aangezien we alleen op zoek zijn naar duurzame klanten.
“Met de E-mail applicatie van Doors Internet Marketing sturen we nieuwsbrieven met dynamische content”
“De e-mail applicatie DeMT is een intelligente en innovatieve e-mail applicatie die voor ons veel leads genereerde “
“Onze (online) omzet steeg in 2015 met 75% door de e-mail marketing aanpak van Frank Zegers van Doors Internet Marketing”
“Onze (online) omzet steeg in 2015 met 75% door de AdWords aanpak van Frank Zegers van Doors Internet Marketing”
DeMT stuurt gepersonifieerde e-mail met content op maat
Digitale nieuwsbrieven
Gaat er wel eens een dag voorbij zonder dat u te maken heeft met e-mail communicatie? Waarschijnlijk niet. E-mail marketing biedt nog steeds veel mogelijkheden voor vrijwel iedere onderneming. Doors ontwikkelde DeMT een speciale e-mail applicatie voor het versturen van digitale nieuwsbrieven.
Met het versturen van een digitale nieuwsbrief zorgt u dat u bij uw doelgroep onder de aandacht komt én blijft. Heeft u minder dan 5-7 contactmomenten per jaar dan is uw doelgroep u namelijk zo weer vergeten.
Het versturen van digitale nieuwsbrieven is niets nieuws. Echter lukt het veel MKB-ondernemingen niet om daadwerkelijk ook periodiek een nieuwsbrief op te stellen en te verzenden. MKB-ondernemers zijn liever bezig met hun eigen vakgebied en dat is ook begrijpelijk.
Als ervaren e-mail marketing specialist biedt Doors internet marketing een passende oplossing. U levert de ruwe content en onze specialisten maken een digitale nieuwsbrief die ook daadwerkelijk gelezen wordt. Daarbij ontwerpen we tevens een lay out in uw eigen huisstijl.
Gegarandeerd meer webshop omzet
Steeds vaker kopen we via webshops. Nieuwe klanten vinden u via uw Google strategie en besluiten een aankoop te doen. Maar erg loyaal zijn uw klanten tegenwoordig niet meer. Door periodiek e-mails te sturen met nieuwe producten of producten die in de aanbieding zijn boost u uw webshop omzet direct.
Immers valt 70% van alle aankopen onder de zogenaamde impuls aankopen. U herkent dat waarschijnlijk wel. U bent niet echt op zoek naar iets, maar komt het wel “toevallig” tegen. Of u ziet een aanbieding die u niet voorbij kunt laten gaan. met uw eigen digitale nieuwsbrieven activeert u deze (latente) koopbehoefte. In de praktijk zien we een omzet toename tussen de 10 en 75% na het versturen van een digitale nieuwsbrief.
Voordelen van DeMT (Doors e-Mail Tool)
Hoe ideaal zou het zijn als u een nieuwsbrief kunt sturen waarvan de inhoud is afgestemd op de interesses van uw doelgroep? Dit is een van de mogelijkheden die onze applicatie DeMT mogelijk maakt. Iedere nieuwsbrief is afgestemd op het profiel van de ontvanger. Bijvoorbeeld op geslacht, leeftijd, aankoophistorie of interesse gebied.
Een nieuwsbrief met alleen artikelen of producten die persoonlijk afgestemd zijn op de ontvanger heeft een veel hogere leesdichtheid en hogere conversieratio. Daarnaast is het aantal afmelders veel lager.
Meer informatie over DeMT kunt u via ons contact formulier aanvragen.
Veelgestelde e-mail marketing vragen en antwoorden
Wat kost DeMT?
Voor het gebruiken van de e-mail applicatie DeMT betaalt u een jaarlijkse licentie van € 495,=. Daarnaast kunt u kiezen om de nieuwsbrieven zelf te maken in de bijgeleverde online editor of u besteed dat uit aan onze experts
Hoe kom ik aan e-mail adressen voor mijn nieuwsbrief??
Conform de huidige telecom wetgeving mag u alleen mail sturen naar ontvangers die u daarvoor specifiek toestemming verleend hebben. Mensen die hun gegevens zelf op uw website hebben achtergelaten of eerder een aankoop hebben gedaan mag u ook mailen. Commerciële adressenbestanden voor het sturen van e-mail waarvan de inhoud commercieel, ideëel of charitatief is, is niet toegstaan.
Vanaf welke server worden de mails verstuurd?
DeMT draait op een server die direct op de backbone van internet staat in een datacenter in Eindhoven. uw mails komen dus met een grotere zekerheid aan dan wanneer deze verzonden zouden worden vanaf een buitenlandse server.
DeMT e-mail marketing volgens AIDA formule:
- 50% meer openings ratio 50%
- 33% Minder afmeldingen 33%
- 100% Meer response 100%
Met e-mail marketing meer nieuwe klanten
E-mail marketing is bij uitstek een goede push marketing methode die leidt tot nieuwe klanten. Tijdens het acquisitie proces legt u contact met uw doelgroep of uw doelgroep legt contact met u via uw website en Google strategie. Vervolgens heeft u persoonlijk contact met als doel om deze prospects te converteren naar leads en vervolgens naar klanten.
Wat gebeurt er doorgaans met de potentiële klanten die niet (direct) converteren. Deze komen onder op de “stapel” en langzaam maar zeker verwaterd het contact en u bent niet meer at the top of mind op het moment dat de behoefte verandert. Dit voorkomt u door periodiek een e-mail te sturen die telkens peilt of de interesse veranderd is, zodat deze leads weer op het juiste moment aan u denken.
Adressen update
het hebben van een goede database met geldige e-mailadressen is een voorwaarde voor succes. Zet al uw contacten in een database in of desnoods in een excel sheet. Dus iedereen die contact met u opneemt, waar u of een collega op bezoek bent gegaan of die uw stand tijdens een beurs bezocht heeft. Gebruik ieder contactmoment met uw doelgroep om informatie in te winnen. Het eenvoudigste is om visitekaartjes uit te wisselen, aangezien daar alle informatie op staat.
Aangezien 30% van alle adressen jaarlijks muteert is het van belang om een of twee keer per jaar de actualiteit van uw bestand te controleren. Bijvoorbeeld door het versturen van een update verzoek per mail. Onze e-mail applicatie DeMT biedt daarnaast standaard een “wijzig uw gegevens” optie in iedere e-mail. Uw adressenbestand blijft zo automatisch up to date. Overigens blijven alle afmeldingen in DeMT bewaart, zodat u deze niet hoeft te verwerken in uw eigen database.
E-mail volgens de AIDA formule
Bent u bekend met de AIDA marketing formule?
- Attention
- Interest
- Desire
- Action
Dit zijn de stappen die we doorlopen wanneer een reclameboodschap converteert tot een bestelling of tot het invullen van een contactformulier. De e-mail campagnes met DeMT zijn op dit principe gebaseerd. U stuurt uw doelgroep een wervende e-mail, met een aansprekende boodschap. deze zogenaamde teaser mail is persoonlijk opgesteld, hetgeen de aandacht van de ontvanger trekt.
Via een button of hyperlink in de tekst klikt de ontvanger naar een webpagina met meer informatie over uw product of dienst dat u onder de aandacht wilt brengen. Op deze pagina noemt u pas de concrete aspecten zoals kortingspercentage, prijs of actievoorwaarden. De interesse wordt omgezet in een behoefte en een button of hyperlink in de tekst opent een nieuwe webpagina waar de bestelling kan worden afgerond of het contactformulier wordt ingevuld.
De webpagina’s zijn onderdeel van de DeMT e-mail applicatie, zodat u deze kunt voorzien van liquid content. Deze persoonlijke aanpak zorgt voor een hogere conversie ratio. NAW-gegevens zijn ook al ingevuld op het moment dat er een formulier is opgenomen in de routing.
Tot 10 keer meer respons op uw e-mailings
E-mail campagnes met DeMT levert u naast directe bestellingen of ingevulde contactaanvragen ook extra leads. Zo kunt u alle adressen inzien die de mail geopend hebben (prospects). maar ook alle mensen die doorgeklikt zijn naar een van de webpagina’s (leads). Gemiddeld levert iedere bestelling of aanvraag 10-20 adressen op van mensen die wel interesse toonden in uw product of dienst. Actief benaderen van deze adressen leidt tot een veel hogere conversie ratio dan koude acquisitie. DeMt levert u dus directe opdrachten en prequalified leads.
Meer informatie over het inzetten van e-mail campagnes kunt u aanvragen via ons contactformulier.
Veelgestelde vragen en antwoorden over e-mail campagnes
Wat is een e-mail campagne?
Een e-mail campagne is marketing actie die is opgebouwd uit meerdere stappen. Startend met een e-mail die aanzet tot klikgedrag. Vervolgens opgevolgd door een of meerdere webpagina’s, die de ontvangers steeds verder in een beslissingstraject brengen.
Wat zijn de voordelen van een e-mail campagne t.o.v. één e-mail met alle informatie in eens
Door het inbouwen van meerdere klikmomenten kan de mate van interesse per ontvanger vastgelegd worden. Hierdoor is het mogelijk om response te genereren op verschillende interesse niveaus. Ieder niveau kan apart opgevolgd worden. De totale response is over het algemeen 10-20 keer hoger dan bij conventionele mailings.
Waarom kan ik niet gewoon linken naar mijn website?
Het opnemen van een mail met daarin een link naar meer informatie op uw website is een prima optie. Echter verliest u het “contact” met de ontvanger zodra deze op uw website komt. Door de informatie via (DEMT) webpagina’s te tonen worden de persoonsgegevens van de ontvanger op de achtergrond meegenomen. U ziet dus precies wie welke webpagina bekeken heeft en kunt hier een vervolgactie voor inplannen.
Kan ik de response ook automatisch via e-mail opvolgen?
DeMT biedt de mogelijkheid om per interesse niveau een of meerder e-mails te sturen naar de mensen die op dat niveau blijven steken. Het verzendmoment stelt u zelf in. Zo wordt uw (tussen) response automatisch opgevolgd en neemt het aantal mensen dat het einddoel haalt significant toe.
Waar kan ik e-mail campagnes voor inzetten?
E-mail campagnes zijn veelzijdig inzetbaar. Bijvoorbeeld voor het stimuleren van acties, aanbiedingen of genereren van sales leads. maar ook voor het uitnodigen en inschrijven van bijeenkomsten, Opzetten en uitvoeren van enquêtes en klantenonderzoeken.