Klanten case: B-artworks Gietvloeren

B-artworks Gietvloeren kwam in 2012 met de vraag om beter vindbaar te worden in Google. Dit was het begin van een langdurige samenwerking waarin we inmiddels enkele nieuwe websites gebouwd hebben en een succesvolle webshop. belangrijkste aspect in deze samenwerking is dat B-artWorks als kleine zelfstandige kan vertrouwen op een professionele internet marketing partner. Naast de online marketing onderwerpen dienen we voor eigenaren Bart en Inge ook als klankbord voor hun bedrijfsmatige ontwikkelingen en groeimogelijkheden.

Responsive WordPress per locatie

Voor B-artWorks ontwikkelde we een betaalbare responsive website. Omdat de focus op specifieke werkgebieden ligt hebben we de website specifiek voor een aantal regio’s aangepast en op een eigen domeinnaam gelanceerd. Omdat B-artWorks ook daadwerkelijk actief is in deze regio’s is dit een aanpak die ook aansluit bij het beleid van Google. De reviews op de betreffende sites komen ook van lokale klanten.

Met minder AdWords kosten meer aanvragen

In de afgelopen jaren is er een stabiele omzetgroei geweest. B-artWorks krijgt voldoende aanvragen via de websites binnen. Aanvankelijk was de inzet van Google Adwords hiervoor nodig en langzaamaan wordt dat steeds minder. Inmiddels zijn de AdWords kosten in 2017 met 70% afgenomen ten opzichte van 2015.

Interview met Inge en Bart van B-artWorks Gietvloeren:

Vraag: Wat is voor B-artWorks belangrijk in de samenwerking met Doors Internet Marketing?

Inge: Persoonlijk contact is voor mij heel belangrijk, Meestal heb ik contact met Gonnie en zijn de contacten altijd zeer goed en Gonnie is enorm behulpzaam. Als ik ergens echt niet uit kom hoef ik Gonnie maar een mail te sturen en ze lost het op. Heerlijk vind ik dat.
Met Frank heb ik wat minder vaak contact. Maar ook dit contact is dan altijd prettig.Even een korte vraag en de vraag is binnen no-time naar tevredenheid beantwoord. Frank is ook zeer behulpzaam en denkt mee over de verbetering van onze website en zodoende de groei van ons bedrijf.

Vraag: Wat maakt Doors onderscheidend van andere partijen.

Inge: We hebben geen ervaring met andere partijen. We zijn destijds, zo’n 8 jaar geleden benaderd door Doors International en we waren eerst een beetje sceptisch maar vanwege de prettige samenwerking en de goede resultaten zitten wij er nog steeds. Dus ervaring met andere bedrijven hebben we niet maar we weten nu al dat wij dit persoonlijke contact minder snel zullen hebben bij een ander partij. Of we nu vanaf vakantie bellen omdat er een instelling niet goed staat of een mail sturen in het weekend. Het wordt geregeld. En altijd snel.

Vraag: Wat heeft de samenwerking met Doors Internet Marketing voor jullie opgeleverd?

Bart:Toch zeker wel een groei van ons bedrijf. En daarnaast een eigen succesvolle webshop.

Vraag: Zou je Doors adviseren aan anderen?

Inge: Ja, zonder twijfel en dat doen we ook regelmatig

Inge Stegeman en Bart van Dommelen

Eigenaren, B-artWorks Gietvloeren

AdWords kosten zijn vanaf 2015 twee keer gehalveerd

Vanaf 2012 hebben we AdWords campagnes ingezet voor het genereren van leads. In de loop van de tijd kon het budget voor AdWords steeds verder afgebouwd worden, vanwege de aanvragen die via organische vindbaarheid van de website binnen kwamen. Omdat de website steeds beter vindbaar was en de kwaliteit van de advertenties goed aansloot steeg de kwaliteitsscore. Veel zoekwoorden hebben een kwaliteitsscore van 9. Een hoge kwaliteitsscore betekent dat de kosten per klik (CPC) lager worden. Dus met minder budget meer kliks!. Meer over Google adWords vertoningen en kwaliteitsscore lees je in deze blog.

SEO zorgt voor hogere Google posities

Omdat Doors de SEO vriendelijke website zelf gebouwd heeft werd er vanaf het begin goed rekening gehouden met de belangrijkste SEO aspecten. B-arWorks past de content regelmatig aan, waardoor ook de content freshness onder de aandacht is. In 2018 gana we starten met een door Doors ontwikkelde tool om hier nog meer voordeel uit te halen.

Het resultaat: meer bezoekers en meer klanten

Alle inspanningen moeten er samen voor zorgen dat de doelstelling gehaald wordt. Niet alleen nam het aantal bezoekers met een factor zeven toe. Maar ook de offerteaanvragen stegen en vanaf 2016 werd er een aanzienlijke omzet behaald met de webshop. Daar biedt B-artWorks onderhoudsmiddelen aan voor gietvloeren. een advies van Doors dat dat in samenwerking heeft geleid tot een groot succes.

In 2018 krijgt de website een facelift en gaan we ons meer richten op de verkoop van onderhoudsmiddelen via de webshop.

Ook hoger in Google met uw website, meer aanvragen en meer omzet?